۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷

اعتراضات گسترده دانشجویان دانشکده های شریعتی، ولیعصر و شمسی پور

خبرنامه امیرکبیر: اعتراضات گسترده دانشجویان دانشکده های شریعتی، ولیعصر و شمسی پور که از روز دوشنبه آغاز شده است، با همراهی دانشجویان دانشکده انقلاب وارد سومین روز خود شد. گسترش اعتراضات دانشجویان به خیابانهای اطراف این دانشکده ها باعث واکنش نیروهای انتطامی شده و روز گذشته در مواردی از باتوم برای متفرق کردن دانشجویان استفاده شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکیبر، دانشجویان دانشکده شریعتی روز گذشته با تجمع در مقابل فاز ۱ دانشکده در ساعت ۸ صبح آماده حرکت به سمت سازمان بازرسی کل کشور بودند که خانم علی جانی، رییس انیستیتو فنی، ضمن تهدید دانشجویان به کسر نمره درسی، خواستار بازگشت دانشجویان معترض به کلاسهای درس شد. با این وجود دانشجویان دانشکده های شریعتی، ولیعصر و انقلاب از ساعت ۹ در مقابل سازمان بازرسی کل کشور تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین در مورد طرح های جدید تصویب شده در مورد دانشکده های فنی شدند.

در حالیکه دانشجویان دانشکده شمسی پور نیز قصد حرکت به سمت سازمان بازرسی و پیوستن به دیگر دانشجویان را داشتند، نیروی انتظامی و گارد ویژه با مداخله و استفاده از باتوم مانع حرکت دانشجویان شده و درهای خروجی دانشکده را بستند که این کار باعث خشم بیشتر دانشجویان شد. نجاتی، رئیس دانشکده و حسینی سرپرست اداره کل مدارس عالی فنی ‌و حرفه‌ای کشور نیز با حضور در جمع دانشجویان سعی در آرام کردن دانشجویان معترض داشتند.

در ساعت ۱۱:۳۰ دانشجویان متحصن در مقابل سازمان بازرسی که در محاصره دانشکده شمسی پور توسط نیروی انتظامی مطلع شدند، به سمت این دانشکده حرکت کردند. دانشجویان با حضور در مقابل دانشکده محاصره شده توسط نیروی انتظامی، شعارهایی مانند “نرده ها رو باز کنید، دانشجو ازاد کنید”، “شریعتی، شمسی پور، اتحاد اتحاد”، ” دانشجو دانشگاه می خواهد”، “مدرک معتبر حق مسلم ماست” و ” دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد” سر دادند.

همچنین یکی از دانشجویان متحصن به خبرنامه امیرکبیر گفت: “اتوبوسهایی را برای انتقال و متفرق کردن دانشجویان به محل اعتراضات دانشجویان آورده بودند که مسئولین مرتبا از دانشجویان می خواستند سوار این اتوبوسها شده و محل را ترک نمایند.” با توجه به گسترش این اعتراضات به خیابانهای اطراف این دانشکده ها، بسیاری از مردم در حال عبور از این مناطق نیز از دانشجویان متحصن حمایت کردند.

لازم به یادآوری است دانشجویان این دانشکده ها به سیاستهای وزارت علوم مبنی بر تغییر ساختار علمی این دانشکده ها و تبدیل آنها به آموزشکده معترض هستند.

(گزارش روز دوم تحصن دانشجویان دانشکده های فنی را در این لینک ببینید)
(فیلم مربوط به اعتراض و تحصن دانشجویان در مقابل وزارت علوم را در این لینک ببینید)