۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷

25 درصد جوانان کشور بیکارند

25 درصد جوانان کشور بیکارند
1387/02/23
14:31

براساس آمارهای سال گذشته ۶/۲۵ درصد از جوانان 15 تا 24 ساله در کشور بیکارند این در حالی است که آمار بیکاری جوانان در مناطق شهری ۹/۲۸ و در مناطق روستای برابر ۴/۱۹ درصد است.


--------------------------------------------------------------------------------

رئیس مرکز آمار کشور میزان آمار بیکاری جوانان را 25 درصد در سراسر کشور خواند.
محمد مدد در حاشیه سمینار سراسری حساب‌های منطقه‌ای کشور اظهار داشت: براساس آمارهای سال گذشته ۶/۲۵ درصد از جوانان 15 تا 24 ساله در کشور بیکارند این در حالی است که آمار بیکاری جوانان در مناطق شهری ۹/۲۸ و در مناطق روستای برابر ۴/۱۹ درصد است.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به آمار بیکاری در تمامی رده های سنی در سطح کشور افزود: بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته در مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری به ۹/۱۱ درصد رسیده است.
مدد خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما آمار بیکاری به صورت فصلی متغیر است به نحوی که در فصلهای تابستان این میزان به شدت کاهش داشته و در فصلهای سرد سال از جمله پاییز و زمستان نرخ بیکاری بالا می رود.
وی با اشاره به بهره برداریهای سیاسی از وضعیت ارائه آماری در کشور عنوان کرد: متاسفانه پس از اعلام وضعیتهای آمار در کشور بعضی از جناحهای سیاسی از این موضوع برای برنامه های کاری خود بهره برداری می کنند که به نظر این تحلیل به هیچ وجه صحیح و منصفانه نیست.
رئیس مرکز آمار کشور خاطرنشان کرد: باید از اعلام وضعیت های آماری در کشور استفاده علمی و تحقیقاتی برای شناسایی و درمان مشکلات در جامعه استفاده شود که به طور قطع تجزیه و تحلیل این داده های آماری اعلام شده توسط مرکز می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات در جامعه باشد.
مدد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر شیوه های آمارگیری در کشور یادآور شد: در سال جاری یکی از روشهای ابداعی که برای اخذ و جمع آوری آمارهای لازم به کار خواهیم بست استفاده از سیستم تلفن همراه است که این موضوع با نصب یک نرم افزار ویژه که توسط کارشناسان مرکز تهیه شده، امکان پذیر خواهد بود.
وی با اشاره به نحوه انجام این کار بیان داشت: این کار برای اولین بار در سطح جهان و به دین شیوه انجام می شود که مامور آمارگیر به محض وارد کردن اطلاعت در نرم افزار، این داده ها به سرور مرکزی انتقال و در نتیجه سرعت و صحت اطلاعات اخذ شده نیز بسیار بالا خواهد بود.
رئیس مرکز آمار کشور خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری شش طرح کشوری آماری انجام خواهند شد که از جمله می توان به طرح نیروی کار، سرشماری عشایر کوچ رو، طرح آمار گیری مصرف و قیمت اشاره کرد.
سمینار حسابهای منطقه ای سراسر کشور به مدت دو روز با حضور مسئولان مرکز آمار کشور و کارشناسان حسابهای منطقه‌ای کلیه استان‌ها در سنندج برگزار می‌شود.