۶ خرداد ۱۳۸۷

تجمعات اعتراضی دانشجویان کرمان در پی مسمومیت غذایی دانشجویان


تجمعات اعتراضی دانشجویان کرمان در پی مسمومیت غذایی دانشجویان
شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷ خبرنامه امیرکبیر: روز گذشته ببیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه کرمان در اعتراض به مسمومیت شدید ناشی از غذای سلف سرویس دانشجویان، در محوطه دانشگاه تجمع برگزار کردند. این اعتراضات تا امروز نیز به طور مستمر ادامه یافته و در دانشجویان خواستار پاسخگویی امیری خراسانی، ریاست دانشگاه، و استعفای صاحب الزمانی معاون دانشجوئی دانشگاه شدند.

پس از آنکه در چهارشنبه شب تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه کرمان دچار مسمومیت غذایی شدند، اعتراضات دانشجویان از روز پنج شنبه آغاز شد. بعد از ظهر روز جمعه نیز دانشجویان در مقابل تالار وحدت دانشگاه تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین دانشگاه شدند اما تنها پاسخ امیری خراسانی در جمع دانشجویان خوابگاه پسران این بود که “تعداد مسموم شدگان دختر خیلی بیشتر از شما بوده است چرا شما پسرها اینگونه برخورد مینمایید.” طبق آمار پزشکان بیمارستان افضلی پور، مسموم شدگان حدود ۷۰۰ نفر بوده اند که البته همچنان و تا پاسی از جمعه شب و امروز سیل دانشجویان به سمت مراکز درمانی ادامه دارد به طوری که بیمارستان بزرگ افضلی پور قادر به ارائه خدمات درمانی نبود و عده ای از بیماران به مرکز درمانی باهنر انتقال یافتند و به دلیل کمبود آمبولانس، بیماران توسط مینی بوس منتقل می شدند. وضع برخی از دانشجویان تا حدی وخیم بود که به تجویز پزشک شست و شوی معده شدند و حتی عده ای از دانشجویان با پایین آمدن ضربانشان کاملا بیهوش شدند.

همچنین پاسخ مسولین به دانشجویان دختر این بوده که تعداد مسموم شدگان خیلی کم بوده است که به خاطر همین فرافکنی ها با برخورد و اعتراضات تند دانشجویان دختر روبرو شده و مجبور به ترک خوابگاه شدند. امروز فرزاد حسام عارفی، مدیر روابط عمومی دانشگاه کرمان، نیز در مصاحبه ای مدعی شد این مسمومیت در سطح بسیار پایینی بوده است . وی گفت:”این مسمومیت در سطح بسیار پایینی بوده و هنوز علت مسموم بودن غذای دانشجویان از سوی اداره بهداشت شهرستان اعلام نشده است که بلافاصله پس از اعلام نظر کارشناسی، به دانشجویان اطلاع‌رسانی می‌شود.”