۱۹ بهمن ۱۳۸۷


معاون فاسد دانشگاه زنجان تبرئه شد
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷

خبرنامه امیرکبیر: معاون متجاوز دانشگاه زنجان که با افشای فساد اخلاقیش باعث دردسر بسیار وزارت علوم شد، توسط دادگاه تجدید نظر از حکم اولیه تبعید تبرئه شد.
رئیس دادگستری استان زنجان در گفت‌‏وگو با ایلنا گفته است: “از سوی دادگاه بدوی، معاون وقت دانشگاه زنجان به تبعید نیز محکوم شده بود که دادگاه تجدیدنظر این مجازات را لغو کرد.”
دستگاه قضایی برای اینکه بیش از این باعث بی آبرویی خود در پشتیبانی از دست نشانده های دولت نشود، معاون متجاوز را به «سی ضربه شلاق تعزیری و سی ضربه شلاق تعلیقی» محکوم کرده است.
قابل توجه است که دستگاه قضایی در زمانی که برای دانشجویان و زنان و منتقدین دولت به آسانی احکام سنگین حبس صادر می کند، معاون فاسد دانشگاه را به دلیل پشتیبانی وزارت علوم از وی تبرئه می کند.
تبرئه معاون فاسد دانشگاه زنجان در حالی انجام می شود که هفته گذشته علی نیکو نسبتی مسئول سابق روابط عمومی تحکیم وحدت به دلیل اعتراض به تجاوز مامور حراست دانشگاه کرمانشاه به دختری دانشجو و ستاره دار کردن دانشجویان به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.
در زمان افشای فساد اخلاقی معاون دانشگاه زنجان، وزیر علوم در مصاحبه ای ضمن حمله به دانشجویان و حمایت از معاون دانشگاه اعلام کرده بود که «در فیلم چیز خاصی دیده نمی شود».
در حکم دادگاه تجدید نظر همچنین دختر دانشجوی دانشگاه زنجان که مورد سواستفاده معاون فاسد قرار گرفته بود به سی ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.
رئیس دادگستری زنجان همچنین درباره بخش دوم پرونده دانشگاه زنجان به ایلنا گفته است:‌ «برای هشت نفر از افرادی که در تشکیل تجمع، اعتصاب و بر هم زدن آرامش دانشگاه دخالت داشتند، کیفرخواست آنها صادر و پرونده به دادگاه انقلاب زنجان ارجاع شده است. نخست هفت نفر از هشت نفر بازداشت شدند که پس از طی مراحل مقدماتی برای آنها وثیقه مناسب صادر شد که همگی آنها پس از تودیع وثیقه آزاد شدند.»
وی ادامه داد:‌ متهم هشتم این پرونده از دید ما مجهول المکان است و هنوز نتوانسته‌‏ایم به آن شخص دسترسی پیدا کنیم. رئیس دادگستری زنجان اظهار کرد: دادگاه انقلاب زنجان به دلیل آنکه به یکی از متهمان دسترسی نداشته، یک نوبت آگهی داده و در آن زمان دادگاه در نیمه دوم اسفند ماه اعلام شده است. انصاری گفت: دادگاه در زمان اعلام شده به طور قطع برگزار می‌‏شود و به اتهامات متهمان پرونده رسیدگی خواهد کرد.
وی با بیان این‌‏که دادگاه به اتهامات متهم هشتم این پرونده نیز رسیدگی خواهد کرد، گفت: متهم هشتم این پرونده می‌‏تواند با حضور در دادگاه دفاعیات خود را ارایه کند.