۲۸ بهمن ۱۳۸۷


خبرنامه امیرکبیر: امروز دانشگاه صنعتی امیرکبیر دومین روز اعتراض به بحث دفن شهید در دانشگاه را سپری کرد. این اعتراضات که در این دو روز توسط شورای صنفی دانشگاه از طریق جمع آوری امضا در مخالفت با این پرو‍‍‍‍ژه دنبال می شود امروز با استقبال بی نظیر دانشجویان همراه شد به طوری که در عرض چند ساعت بیش از ۱۵۰۰ امضا در مخالفت با این پروژه جمع آوری گردید.

این پروژه که از سال های پیش در دانشگاه های کشور در حال پیگیری است چندی است که بحث داغ دانشگاه صنعتی امیرکبیر شده است و مسئولین خودباخته دانشگاه بدون کسب نظر از دانشجویان در پی انجام این پروژه می باشند، اما به علت مخالفت گسترده دانشجویان با این طرح تا به حال حرفی از زمان دقیق آن زده نشده بود تا اینکه با دستگیری ۴ عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در روز بزرگداشت مهندس بازرگان امروز بعد از گذشت بیش از ده روز از این بازداشت ها زمان دقیق انجام این پروژه اعلام شد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، امروز دانشجویان دانشگاه برای دومین روز متوالی در مخالفت با این پروژه در نظر سنجی شورای صنفی دانشگاه شرکت کردند که با وجود قصد انتظامات بر جلوگیری از این عمل با استقبال گسترده دانشجویان رو به رو شد و در حین این نظر سنجی بحث هایی نیز پیرامون چرایی مخالفت با این دفن انجام میشد که عده معدودی از بسیجیان دانشگاه با استفاده از این فضا سعی در ایجاد آشوب داشتند که با هوشیاری دانشجویان در این هدف خود ناکام ماندند.

این برنامه شورای صنفی که با هدف آگاهی دادن به دانشجویان بر قصد دانشگاه مبنی بر دفن این اجساد در دانشگاه انجام می شد، صحنه اعتراضات دانشجویان به بازداشت ۴ عضو اصلی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و محکوم نمودن سو استفاده دانشگاه از این بازداشت ها نیز شد و دانشجویان با در دست داشتن پلاکارد هایی این بازداشت ها را محکوم و خواستار آزادی هر چه سریعتر این دانشجویان شدند.

البته بحث اعتراض به دفن شهید در دانشگاه از هفته های پیش در دانشگاه پیگیری می شده است که انجمن اسلامی دانشگاه نیز به عنوان بزرگترین مجموعه سیاسی دانشگاه بار ها و بارها اعتراض خود را به این عمل انجام داده بود و در چند روز آینده نیز برای مخالفت با این پروژه امنیتی در دانشگاه قصد برگزاری برنامه هایی در مخالفت با این طرح را دارد..

گفتنی است همزمان با مخالفت دانشجویان در صحن اصلی دانشگاه با این پروژه و نظر سنجی شورای صنفی دانشگاه که با استقبال گسترده مخالفین این طرح رو به رو شد، گویا دانشگاه هیچ اعتنایی به نظر دانشجویان نشان نمی دهد و در حالی که بیش از ۱۰ روز از بازداشت حسین ترکاشوند(دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر) مجید توکلی( عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی) و اسماعیل سلمانپور و کوروش دانشیار (اعضا شورای مرکزی انجمن اسلامی پلی تکنیک) زمان دقیق دفن این تابوت ها در دانشگاه، در تاریخ دوشنبه ۵/۱۲/۸۷ ،با اعلامیه ای اعلام شد.

این اعلام زمان دقیق دفن تابوت های شهید در دانشگاه در حالی انجام می گیرد که شائبه سو استفاده مسئولین دانشگاه از بازداشت دانشجویان پلی تکنیک و دخالت آنها در این بازداشت ها از سوی بسیاری از دانشجویان مطرح می شود.
چنین تصور می شود که دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روز های آتی و در مقابل این پروژه فضای ملتهبی را انتظار می کشد.