۱۴ مرداد ۱۳۸۸

عکس : مراسم تحليف
اعتراضات مردم عليرغم حضور بی سابقه نيروهای سرکوبگر انتظامی, اوباشان لباس شخصی, موتورسوارها و.... :

مردم در تهران امروز در حالی بر عليه مراسم ننگين تحليف احمدی نژاد به ميدان آمدند و دست به اعتراض زدند که درست به منظور مقابله با اين اعتراضات, رژيم کودتا قدم به قدم نيروهای انتظامی, لباس شخصی, موتور سوار را به خدمت گرفته است. به ويدئو کليپ های نگاه کنید.

Roshangari
..................................................................


.................................................................
هاله سحابی در میدان بهارستان با ضرب وشتم دستگیر شد
میدان زنان : هاله سحابی دختر مهندس عزت الله سحابی از فعالان زنان و عضو مادران صلح ایران را در میدان بهارستان با ضرب وشتم دستگیر کردند. به گفته شاهدان عینی یک لباس شخصی با تی شرت راه راه طوسی سرمه ای که راه های پهن داشت و شلوار جین وکلاه کپی به او حمله کرد. ابتدا مردم هاله سحابی را از دست مامور نجات دادند. بعد چند مامور لباس شخصی دیگر با همان هیبت اقدام به پاشیدن گاز فلفل به طور مستقیا در چشم و صورت مردمی که او را نجات داده بودند کردند به طوری که چند نفر از صدمه وارد شده نمی توانستند ببینند. صورت کسانی که گاز فلفل خورده بودند قشری از پودر نارنجی رنگ پوشانده بود و درد بسیار شدیدی داشتند. هاله سحابی را به زور از دست مردم درآوردند و با باتوم به سرش زدند به طوری که سرش شکافت و خون آمد بعد او را سوار یک ماشین پژو یشمی رنگ به شماره ل 74ل282 ایران 33 کردند. در ماشین یک زن با مانتو و روسری نشسته بود که وقتی مردم باز خواستند در ماشین را باز کنند در ماشین را از تو قفل کرد. شاهدان عینی از دستگیری جند نفر دیگر هم یه همین شکل گزارش می دهند هاله سحابی 54 ساله دارای بیماری قند حاد است و برای همین کوچکترین زخمی که در بدنش ایجاد شود منجر به خونریزی شدید می شود.
..........................................
معترضين در روز تحليف محمود احمدی نژادراديو فردا :
از نخستين ساعت‌های بامداد روز چهارشنبه نيروهای امنيتی و انتظامی مناطق منتهی به ساختمان مجلس را با حضور پرشمار خود به کنترل درآوردند.شاهدان عينی گزارش می‌دهند که صدها پليس ضدشورش مجهز به کلاهخود و باتوم به همراه نيروهای بسيج به جمع تظاهرکنندگانی که شعارهايی بر ضد محمود احمدی‌نژاد می‌دادند حمله کرده و سعی در متفرق نمودن آنها کردند.در همين حال شاهدان عينی به خبرگزاری فرانس‌پرس گفته‌اند که نيروهای انتظامی و امنيتی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان در ميدان بهارستان از گاز فلفل استفاده کرده‌اند.يکی از اين شاهدان به حضور بسيار زياد نيروهای امنيتی و شبه‌نظامی اشاره و اضافه کرده که شماری از تظاهرکنندگان دستگير و با خودروهای شخصی از منطقه درگيری‌ها منتقل شدند.در چندين نقطه از خيابان جمهوری معترضين تلاش کردند که بر شمار تجمع خود بيفزايند که نيروهای انتظامی با تعقيب معترضين و پراکنده کردن آنها جلوی هر گونه تجمعی را گرفتند.گزارش‌ها حاکی است که در اين منطقه تجاری تمامی فروشگاه‌ها و مراکز خريد بسته است. تظاهرکنندگان با فريادهای «الله اکبر» و هو کردن نيروهای انتظامی سعی در اعلام حضور خود به ديگران و اعتراض به برخورد نيروهای امنيتی دارند.تجمع‌های اعتراضی در حوالی ميدان شهدا و خيابان‌های شمالی منتهی به ميدان بهارستان نيز گزارش شده است.به گزارش خبرنگار پايگاه خبری فراکسيون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نيوز»، تمامی خيابان‌های منتهی به ميدان بهارستان بسته شده و بيش از پنج هزار نفر از نيروهای نظامی و امنيتی در اين خيابان‌ها حضور دارند.همچنين ايستگاه متروی بهارستان نيز به خاطر برگزاری اين مراسم به طور موقت تعطيل شده است.