۸ تیر ۱۳۸۸

در دفاع از قیام مردم و در اعتراض
به سرکوب و کشتار در ایران

در پی مضحکه‌ی انتخابات دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری در ایران زمان زیادی لازم نبود تا هم چون دوره‌های قبل تقلب و دروغ و فریبکاری آن بر مردم ایران و جهان روشن شود.

ما روز انتخابات با حضور خود مقابل سفارت رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی دست به افشای این حیله‌ی سی ساله زدیم؛ که در همین رابطه با محدویت‌های زیاد و بی‌سابقه‌ی پلیس هلند نیز مواجه شدیم، پلیس عدم استفاده از هر گونه شعار و پلاکارت فارسی را به ما تحمیل کرد و به علت مخالفت ٧ تن از تظاهر کنندگان دستگیر شدند.
در فردای اتنخابات بر اثر اختلافات درون هئیت حاکمه و جنگ قدرت و ثروت و از صندوق در آوردن احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور برای چهار سال دیگر، برخی از نامزدهای شکست خورده، مردم را که به هر دلیلی در انتخابات شرکت کرده بودند دعوت به اعتراض کردند.
برای مردم رنجدیده‌ی ایران، مردمی که طی سی سال حکومت سرکوب و اختناق و کشتار به تنگ آمده بودند؛ فرصتی بود تا خشم فرو خورده‌ی خود را از نظام جمهوری اسلامی به نمایش بگذارند.
این خشم وقتی به آتشفشانی غیر قابل مهار تبدیل شد که رهبر ظالم و ستمگر رژیم جمهوری اسلامی مهر تائید بر تقلب و فریب انتخابات کوبید.

توفان خشم مردم سمتدیده آن جا شکوفه داد که پس از گذشت یک هفته ولی فقیه با حضور خود در نماز جمعه آنان را دعوت به سکوت و پذیرش بی چون و چرای نتیجه‌ی انتخابات کرد و مردم را در ادامه‌ی مبارزات خود تهدید به سرکوب و کشتار نمود.
فریاد مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای پاسخ مردم به "مشت آهنین" رهبر بود، که در میان رئیس جهمور قلابی هم وارد صحنه شد و مردم مبارز و جوانان پر شور و بی باک را "خس و خاشاک" نامید. او نیز بی درنگ پاسخ گرفت: خس و خاشاک توئی - دشمن این خاک توئی!

امروز تهران و بسیاری از شهرهای دیگر ایران صحنه‌ی پیکار مردم به جان آمده برای آزادی است؛ بار دیگر خیابان‌های ایران رنگین ازخون جوانان است، حضور گسترده‌ی مردم از پیر و جوان بخصوص شیر زنان و گُرد دخترانی است که زیر شدیدترین فشار و سرکوب بودند و با رزم خونین خود خواب از چشم دژخیمان ربوده‌اند، تنها چند ساعت پس از به قتل رسیدن دختر جوانی بنام (ندا) خیابانی در تهران به اسم او نام گذاری می‌شود و بر ادامه راهش تاکید می‌گردد.

امروز رژیم آشکارتر از هر زمان دیگر درکلیت خود مقابل مردم قرار گرفته است؛ تمام ارگان‌های سرکوب را یک پارچه در اختیار دارد؛ تمام رسانه‌های جمعی در قبضه‌ی قدرت اوست؛ سانسور کامل بر مطبوعات و رایو تلویزیون حاکم است؛ دستگاه قضائی و زندان‌ها در کنترل او است.

در شرایط کنونی سرنگونی رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی گامی است به سوی آزادی‌های سیاسی اجتماعی، آزادی بیان و عقیده، آزادی تشکلات کارگری آزادی احزاب و سازمان‌های سیاسی، آزادی تشکلات زنان، جدائی دین از دولت و . . . جهت تحقق مطالبات فوق آگاهی و اتحاد و صفوف منسجم مبارزات مردم اجازه‌ی ترفندهای رنگارنگ را به دشمنان نداده و مانع از به انحراف کشاندن مبارزات آنان خواهد بود.

دیری نخواهد پائید که در تداوم این جنگ و گریزهای خیابانی و به علت ضرورت اجتناب ناپذیر قهر انقلابی در مقابل قهر ضد انقلابی، مبارزات مردم وارد عرصه‌‌های نوینی از اشکال مبارزه‌ی طبقاتی خواهد شد.

ما دفاع از مبارزات مردم و اعتراض به سرکوب آنان و افشای جنایات رژیم را از وظایف خود دانسته و جهت پیشبرد این هدف همه‌ی نیروهای انقلابی و آزادی خواه را به اتحاد عمل و فعالیت مشترک در صفی مستقل از سازش کاران و فرصت طلبان فرا می‌خوانیم.

زنده باد پیکار و پیوند شیر زنان و دلیر مردان با کارگران و دانشجویان و تمامی خلق‌های
ایران علیه رژیم جمهوری اسلامی!
زنده باد اتحاد عمل نیروهای انقلابی و مردمی جهت تحقق خواسته‌های انقلابی مردم ایران!
سرنگون باد رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی!
زنده باد انقلاب!
زنده باد سوسیالیزم!

٢٣‌ یونی ٢٠٠٩‌برابر ٢ تیر ١٣٨٨

کمیته‌ی میزکتاب آمستردام متشکل از:
انقلابیون کمونیست
فعالین چریکهای فدایی خلق ایران - هلند
شورای سوسیالیست‌های مسلمان
کانون زندانیان سیاسی ایران (در تبعید) - هلند
هواداران حزب کار ایران (توفان) - هلند