۲۲ شهریور ۱۳۸۷


موج جدید بازداشت دانشجویان
پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۷
خبرنامه امیرکبیر: موج جدید بازداشت دانشجویان از طی روزهای گذشته آغاز شده است. در همین راستا محمد شریفی دانشجوی دانشگاه تربیت معلم تهران سه شنبه توسط افرادی ناشناس بازداشت شد.

شریفی جزو دانشجویان دانشگاه تربیت معلم است که به دادگاه انقلاب احضار شده است. طی روزهای گذشته نیز شخصی با نام “بازپرس حسین” مرتبا با وی تماس گرفته و از وی میخواست که خود را به دادگاه انقلاب کرج معرفی کند. از وضعیت و مکان بازداشت وی هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

همچنین روز گذشته از امین آریا یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم برای دومین بار در وزارت اطلاعات کرج بازجویی به عمل آمد و به وی گفته شد که مجددا برای بازجویی احضار خواهد شد. وی پیش از این نیز در روز دوشنبه بازجویی شده بود.

پیش از این نیز فاروق معروفی و مصلح فتاح پور، دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم، در یکشنبه هفته گذشته بازداشت شده بودند که پس از ۸ روز از آزاد شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در مشهد نیز مجددا طی روزهای گذشته ۳ دانشجو بازداشت شدند. مهدی خسروی، امین ریاحی و حمید رضا امیرخانی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در صبح روز دوشنبه بازداشت شدند.

ماموران امنیتی در اقدامی هماهنگ صبح دوشنبه به منازل پدری این دانشجویان مراجعه کرده و پس از تفتیش منزل آنان را به همراه خود به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. هنوز هیچ خبری از مکان بازداشت این فعالان دانشجویی در دست نیست. خبرها حاکی از آن است که این دانشجویان شب گذشته طی تماسی تلفنی تنها سلامت خود را به خانواده اعلام کرده اند.

این بازداشت های جدید در مشهد در حالی انجام می شود که امسال در آستانه ۱۸ تیر تعداد زیادی از دانشجویان بازداشت شده و پس از سپری کردن هفته ها در زندان، آزاد شدند.

در اصفهان نیز مجید ماکویی دانشجوی ترم آخر دانشگاه مالک اشتر اصفهان، در روز یکشنبه گذشته در منزل پدری خود در شهر خوی بازداشت شد.

مأموران امنیتی پس از دستگیری وی، منزلش را نیز مورد تفتیش و جستجو قرار دادند. ماکویی پیش از این نیز بارها به وزارت اطلاعات ارومیه فراخوانده شده بود.