۱۳ شهریور ۱۳۸۷


دانشگاه تریبت معلم:

آزادی معروفی و فتاح پور، بازجویی از آریا، حمایت ۳۲ انجمن از دانشجویان تربیت معلم
سه شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ خبرنامه امیرکبیر: فاروق معروفی و مصلح فتاح پور دو دانشجوی دانشگاه تربیت معلم تهران که از یکشنبه هفته گذشته بازداشت شده بودند، بعد از ظهر روز گذشته با قرار وثیقه آزاد شدند.

این دو دانشجو هفته گذشته پس از مراجعه به دادگاه انقلاب کرج بازداشت شدند. این بازداشت ها در ادامه احضار ۱۰ دانشجوی دانشگاه تربیت معلم به دادگاه انقلاب صورت گرفت.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، روز گذشته همچنین از امین آریا از دیگر دانشجویان دانشگاه تربیت معلم به مدت ۳ ساعت در اداره اطلاعات کرج بازجویی شد. این احضارها توسط وزارت اطلاعات در حالی صورت میگیرد که دانشجویان دانشگاه تربیت معلم در خردادماه در اعتراض به مشکلات صنفی دانشگاه خود دست به تحصن زدند. در پایان آن تحصن، مسئولین ضمن پذیرش خواسته های دانشجویان، متعهد شده بودند که با دانشجویان هیچ گونه برخوردی صورت نخواهند گرفت.

در همین زمینه انجمن اسلامی های اسلامی سراسر کشور در بیانیه ای مشترک، برخوردهای اخیر با دانشجویان دانشگاه تربیت ملعم را محکوم کردند. همچنین مهران عباس زاده دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم ضمن اعتراض به لغو مجوز این انجمن، در سخنان خود در نشست شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت گفت: “تلاش تمامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم برای احقاق حقوق تضییع شده دانشجویی می باشد، اما ظاهرا همین تلاش ها خاطر مبارک همایونی را بر آشفته و فرمان حبس و یر خورد با یاران دبستانیمان علیرغم امضای رئیس دانشگاه را صادر کرده است.”

وی افزود: “ما عهد بستیم و سوگند یاد کرده ایم که تا هستیم با هم باشیم. این سرشت و ماهیت دانشجوییمان است که ایستاده ایم و این ایستادگی و مقاومت دانشجویان است که لرزه بر اندام انها می اندازد. و همانطور که بارها گفته ایم و می گوییم ما دانشجویان دانشگاه تربیت معلم راهی را که آغاز کرده ایم به پایان خواهیم رساند.”

متن بیانیه مشترک انجمن های اسلامی در حمایت از دانشجویان دانشگاه تربیت معلم و همچنین متن سخنان عباس زاده دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم در ادامه می آید:

بیانیه انجمن های اسلامی سراسر کشور در محکومیت برخوردهای اخیر با دانشجویان دانشگاه تربیت معلم

کجائید بزرگ مردان و بزرگ زنان تاریخ تا ببینید این دولت مردان حقیر، دولت مردان سیه روی چگونه دم از انسانیت می زنند و سنگ بر پیشانی انسانیت.

کجائید تا ببینید که چگونه جواب فریاد و اعتراض دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهرا ن را داده اند. دانشجویانی که در خرداد دست مهر به هم دادند و اعتراض و سینه را تیر بلا کرده و چون بهمن بر جان مسئولین در خواب دی فرو رفته ریختند و اکنون چون اسفند در آذر کینه ی حکمرانان می سوزند.

آری این داستان نیز برگ سیاه دیگری به کتاب عدالت خواهی و مهرورزی دولت مردان، که جز سیاهی در او راه نیست، افزوده است. داستانی که با اعتراض و حق طلبی دانشجویان دانشگاه بیدار تربیت معلم آغاز شده و به دادگاه انقلاب انجامید.

داستانی که در آن انسانهایی به خاطر آنچه حق خود می دانند -که همان امکانات رفاهی اولیه است - دست به اعتصاب می زنند و فریاد می کشند؛ مسئولین پست و مقام پرست دانشگاه، چون میز خود را متزلزل می بینند قدم پیش می نهند و عهد می بندند و سرانجام خود عهد می شکنند و امروز به حج می روند …..

آری، این چنین کباده اسلام به دوش می کشند و چه ظالمانه تازیانه بر دوش عدالت می زنند. هنوز سه ماه از اعتصاب و تحصن دانشجویان دانشگاه تربیت معلم نگذشته است که مسئواین پشت پا بر تمام توافقاتشان زده اند و ۸ نفر - مصلح فتاح پور، سیوان فرخ زاد، امین آریا، عباس رشیدی، امیر سالاری، محمد شریفی، فاروق معروفی، فیروزه صداقتی- را از دانشگاه اخراج کرده اند و بیش از ۴۰ نفر دیگر به کمیته انضباطی دانشگاه احضار کرده اند و حدود ۱۵ نفر دیگر -سیوان فرخ زاد، امین شجاع، امین آریا، عباس رشیدی، مصلح فتاح پور، امیر سالاری، فاروق معروفی، محمد شریفی، مهدی احمدی، شبنم مددزاده، فیروزه صداقتی، رقیه سعیدی- را به دادگاه انقلاب کشانده و انگ تکراری اقدام علیه ملی رابه آنان چسبانده اند. دو تن از دانشجویان - مصلح فتاح پور وفاروق معروفی- نیز بیش از یک هفته است که هیچ نشانی از آنان پیدا نیست.

اما این همه بیداد و سرکوب برای چیست؟!!

جز این است که از فریاد حق طلبی می ترسند؟!! جز این است که پایه های خویش را متزلزل می بینند و می ترسند که نسیم فریادی، استحکام پوشالی شان را به باد می دهند؟؟!!!

اما زهی خیال لاطل…

شاید آزادی خواهان را بکشند اما آزادی نابود شدنی نیست، شاید عدالت خواهیان را نابود کنند اما عدالت را نمی توانند.

در پایان ضمن محکوم کردن این بی عدالتی ها و قانون شکنی ها از سوی مسئولین دانشگاه تربیت معلم، از شما دانشگاهیان و دانشجویان سراسر کشور خواستار آنیم که همچون گذشته با اتحاد و همبستگی تان با یارانتان در تربیت معلم تهران سدهای محکمی در برابر کینه توزی های مسئولین بسازید.

امضا کنندگان:

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز و علوم پزشکی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند تبریز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محققی اردبیل
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بو علی سینا همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهر کرد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کرمان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کاشان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بیرجند
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهر کرد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان
انجمن اسلامی دموکراسی خواه دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده علوم اقتصادی تهران
مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل


متن سخنان مهران عباس زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم تهران

به نام خدا
با سلام و خوش آمد گویی به تمامی دوستان

قبل از هر چیز آزادی سه آذر اهورایی (مجید، احسان و احمد) و نیز آزادی محمد هاشمی و بهاره هدایت دو یار تحکیمی را به تمام دانشجویان و جامعه دانشگاهی تبریک می گویم.

خوب میدانیم که بر خلاف آئین و روسومات رایج درمحیط های آکادمیک و علمی در سراسر جهان که دانشجویان بر اساس پیشرفت های علمی و شایستگی های آموزشی خود شناخته می شوند در سرزمین به بند کشیده ما، دانشجویان با تعداد سال های محرومیت از تحصیل و سال های زندانی شدنشان شناخته می شوند و به جای نشستن در کلاسهای درس و بهره بری از امکانات آموزشی در سلول های انفرادی با پیشرفته ترین انواع شکنجه به سر می برند. چشم بند، دست بند، انفرادی، زندان واژه های آشنا برای دانشجویان هستند.

اینبار قرعه سر کوب ها و احضاریه به کمیته انضباطی به نام دانشگاه تربیت معلم افتاده، بعد از پیروزی دانشجویان در تحصن و اعتصاب غذا، در خرداد ماه سال جاری که بیش از ۱۲ روز به طول انجامید و بیش از ۱۴۰ از دانشجویان در اعتصاب غذا به سر می برند و بیش از ۴۰۰۰ نفر از دانشجویان در طی این مدت در اعتراض حضور داشتند. وسعت پایداری و ایستادگی هم سنگرانمان در تربیت معلم طوری بود که طاهری زاده رئیس دانشگاه را به تسلیم و عقب نشینی در برابر وخواسته های دانشجویان وا داشت و توافق نامه ای را مبنی بر برآوردن تمامی خواسته های دانشجویان با نمایندگان دانشجویان امضا کردند.

همانطور که همواره شاهد آن بودیم تابستان تابستان زمان بازار گرمی کمیته سر کوبگر انضباطی در دانشگاه هاست. اینبار در دانشگاه تر بیت معلم مسئولین این پیروزی شکوهمند دانشجویان را تاب نیاوردند و علیرغم امضای خود مبنی بر عدم احضار و برخورد با دانشجویان متحصن، همین که دانشگاه را به دور ازدانشجویان دیدند، برای زهر چشم گرفتن از دانشجویان بیش از ۴۰ نفر را به کمیته سرکوب احضار کرده اند و علاوه بر آن برای ۸ نفر از دانشجویان (فاروق معروفی، امین آریا، محمد شریفی، عباس رشیدی، سیوان فرخ زاد، امیر سالاری، مصلح فتاح پور، فیروزه صداقتی) حکم دو ترم محرومیت از تحصیل صادر کرده اند. لازم است که عقده گشایی ها بر خورد ها در داخل دانشگاه محدود نشده و طی هفته های اخیر برای بیش از ۱۰ نفر از دانشجویان نیز احضاریه دادگاه انقلاب صادر گردیده است.

چه بگویم وقتی سخن گفتن یزرگترین جرم است که احیای حق مجازات دارد که دادخواهی در هیچ دادگاهی را جایگاهی ندارد. چه می شود گفت وقتی گلویمان را دستانی گرفته که صدایمان راکه در مقابل بی عدالتی ها و احیای حقوق از دست رفته مان بلند کرده ایم را در نطفه خفه کند. زهی خیال باطل…

همچنین لازم است بدانید دو تن از یارانمان مصلح فتاح پور و فاروق معروفی بعد از مراجعه به دادگاه در تاریخ دوم شهریور بازداشت شده اند. بله این است سرنوشت دانشجویان در آزاد ترین کشور دنیا!!!

بدیهی است که گناه این بی گناهان (مصلح فتاح پور و فاروق معروفی) نه آن است که انها در زمره اراذل و اوباش جای دهند و نه اهانت به مقدسات محسوب می شود تا همچون ۳ آذر اهورایی پلی کنیک آنان را تا پای چوبه دار ببرند وگرنه اقتدار طلبان از انتصاب هر تهمت و ناروایی پروا نداشته و ندارند. بلکه تمامی مساعی این عزیزان و تمامی دانشجویان تربیت معلم تلاش و کوشش برای رسیدن نه در حد مطلوب بلکه حداقل حقوق ضایع شده و مطالبات دانشجویی است. اما ظاهرا همین تلاش ها خاطر مبارک همایونی را بر آشفته و فرمان حبس و یر خورد با یاران دبستانیمان علیرغم امضای رئیس دانشگاه را صادر کرده است.

ولی به تمام کسانی که دست اندر این حکم ها و احضارها و بازداشت ها هستند اعلام می داریم که شروع سال تحصیلی جدید را بدون حضور یارانمان تاب نخواهیم آورد. ما عهد بستیم و سوگند یاد کرده ایم که تا هستیم با هم باشیم این سرشت و ماهیت دانشجوییمان است که ایستاده ایم و این ایستادگی و مقاومت دانشجویان است که لرزه بر اندام انها می اندازد. و همانطور که بارها گفته ایم و می گوییم ما دانشجویان دانشگاه تربیت معلم راهی را که آغاز کرده ایم به پایان خواهیم رساند. در پایان ضمن محکوم تمامی برخوردها از سوی مسئولین دانشگاه و ضمن اطمینان و ایمان به پایداری و مقاومت یاران دربندمان و هم چنین یارانمان در تربیت معلم که تنگ نظران و کوته فکران یاد آوری می کنیم که این احکام و بر خوردها همبستگی ما را هرچه بیشتر و اراده ما برای زسیدن به خواسته هایمان استوار تر می کند و بدانند که شهریور شمارش معکوس شروع تحصیلی جدید است که مسئولان باید تقاص این بی عدالتی ها را پس بدهند. باشد که کراهت نقض پیمان را یاد آورند.

بی گناهی کم گناهی نیست در دیوان عشق
یوسف از دامان پاک خود به زندان است