۲۸ شهریور ۱۳۸۷



دردفاع ازاعتصاب غذای زندانیان سیاسی
دست جلادان از زندانیان سیاسی کوتاه!

دراعتراض به ظلم و زور ووحشیگریهای رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی بیش از پنجاه تن از هموطنان کرد از روز چهارم شهریور ماه درزندانهای سنندج، مهاباد، سقز، ارومیه، و اوین... دست به اعتصاب غذا زده و شجاعانه اعلام داشته اند تا تحقق مطالبات خود که در 6 بند بطور روشن بیان گردیده است، به اعتصاب خود پایان نخواهند داد.درمیان اعتصاب کنندگان سه زن مبارز به نامهای زینت بایزیدی، هانا عبدی و روناک صفازاده و هشت تن از زندانیانی که با صدور حکم اعدام مواجه شده اند وجود دارند( ارسلام اولیائی، انور حسینت پناهی، حبیب الله لطیفی، فرهاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی حیدریان).
خواسته های زندانیان سیاسی که دراعتصاب غذا بسر می برند به شرح زیر است:
1- اعتراف حاکمیت به هویت سیاسی و مدنی این زندانیان و درپیش گرفتن رفتاری شرافتمندانه با آنها.
2- تجدید نظر دراعدام دسته جمعی زندانیان و توقف فوری احکام اعدام کلیه زندانیان سیاسی و مدنی.
3- پایان دادن به تبعیض میان زندانیان سیاسی و مدنی و همچنین تبعید آنان و نیز بهبود شرایط زندان.
4-زندانهای سراسر ایران بدون هیچ گونه محدودیتی تحت نظارت سازمانهای حقوق بشری داخلی و جهانی قرارگیرد.
5-پایان دادن به شکنجه، آزار و رفتارهای غیر انسانی نسبت به کلیه زندانیان.
6- دستگاه قضایی جمهوری اسلامی درجهت تحقق مبانی مسلم حقوق بشرورعایت اصل انصاف، مورد اصلاحات اساسی قرارگیرد.

حزب کارایران(توفان) ازخواسته های برشمرده فوق قاطعانه حمایت میکند و خواهان آزادی فوری و بی قید وشرط همه زندانیان سیاسی دربند است. حزب ما همانطور که بارها اعلام داشته است، هراندازه تحریم اقتصادی و فشار امپریالیستها و صهیونیستها افزایش می یابد به همان نسبت فشار و خفقان درایران اوج میگیرد. هم اکنون رژیم جلاد جمهوری اسلامی تهدیدات بربرمنشانه امپریالیستهای زورگو را وسیله زورگویی و استقرار خفقان خویش قرارداده است.فعالین حقوق بشر و آزادیخواه درسراسر ایران را دسته دسته به اسارت گرفته و به زندان می افکند. قلم ها را می شکند، حق آزادی بیان، اندیشه و انتخابات را سلب میکند، مبارزه کارگران، زنان، معلمان، دانشجویان و روشنفکران.... را سرکوب و این تشدید خفقان را با تهدیدات امپریالیستها و " شرایط جدید" توجیه میکند. دراینجا امپریالیسم امریکا، صهیونیسم و ارتجاع جهانی مشترکا درنقض حقوق بشر درایران شرکت دارند و هر پیکارگرحقوق بشر درایران باید ماهیت این همدستی را روشن کند. بر فعالین حقوق بشر درسراسر ایران است که هوشیارانه درحین مبارزه برای تحقق مطالبات دموکراتیک و انسانی،بطور روشن و شفاف تحریمهای اقتصادی و فشارامپریالیسم امریکا و صهیونیسم اسرائیل بر ایران را که به منظور تجزیه و عراقیزه کردن میهن صورت میگیرد، محکوم کنند. تا از این طریق هم ترفندهای جمهوری اسلامی علیه مبارزان و منتسب کردن آنها به خارج را خنثی سازند و هم سوء استفاده رسانه های دروغین حقوق بشری امپریالیستی از مبارزات آزادیخواهانه مردم راافشاء نمایند. تلاش درجهت پاکیزگی مبارزه دموکراتیک و ضد امپریالیستی، پیوند مبارزه حق طلبانه درهر گوشه ای از ایران با مطالبات عمومی و سراسری مردم ایران حمایت و همبستگی سراسری را به همراه خواهد داشت و سرانجام پیروزی را به ارمغان خواهد آورد.

اکنون بیست و یک روز ازاعتصاب غذای زندانیان سیاسی میگذرد ووضعیت جسمانی تعدادی از اعتصاب کنندگان وخیم است. جمهوری اسلامی مسئول هراتفاق ناگواری برای زندانیان سیاسی درزندان است. زندانهای ایران، زندانهای ابوغریب و گوانتاناموست . زندانی سیاسی درایران گروگان جمهوری اسلامی ایران است.
برهمه نیروهای مترقی وبیدار وجدان و بشردوست است که به هر طریق ممکن به دفاع از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی دربند برخیزند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه آنها گردند.

آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی درایران!
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!
حزب کارایران (توفان)
25 شهریورماه 1387
toufan@toufan.org
www.toufan.org