۸ بهمن ۱۳۸۹


مسببین کارگران جان باخته
تصادف دلخراش ایران خودرو
باید مجازات شوند!
طبق اخبار رسیده پنجم بهمن ساعت 11:30 شب، یک دستگاه تریلی ضمن برخورد با
جمعی ازکارگران کارخانه ایران خودرو که در حال تغییر شیفت بودند،
سبب کشته و مجروح شدن تعدادی از کارگران شد.

این سانحه دلخراش در حالی اتفاق افتاده که روز تعطیل رسمی در سراسر کشور بوده.
مدیریت کارخانه اجازه نداشته است که کارگران را وادار به کار نماید.

در حالیکه کارگران ایران خودرو از مشاهده این اتفاق بشدت تکان دهنده به خشم آمده و دردرون و بیرون کارخانه ضمن اعتراض شدید و راهپیمایی گسترده با نیروهای حراست کارخانه درگیر میشوند. و رژیم جنایتکار سرمایه جمهوری اسلامی مثل همیشه از ترس اتحاد و همبستگی کارگران با فراخواندن نیروهای سرکوبگرش سعی در سرکوب کارگران به خشم آمده مینماید. که در این رابطه تعدادی مجروح و دستگیر میشوند.
دلیل اصلی جسارت جانیان حاکم در سرکوب کارگران ایران خودرو و آنها را وادار به شیفت کاری اجباری در روز تعطیل رسمی نمودن برای بار آوری هرچه بیشتر سرمایه در نبود تشکلهای توده ای و واقعی کارگران است.
در نبود تشکلهای طبقاتی و توده ای کارگران که بتواند نظارت و کنترل مستقیم بر استانداردهای ایمنی کارخانه را داشته باشد. امکان وقوع چنین جنایات و حوادث ناگواری نه اولی خواهد بود نه آخری.
در ضمن با ابزار تشکلهای توده ای است که کارگران میتوانند از هر توطئه و دسیسه کارفرمایان مزدور سرمایه از جمله اضافه کاری اجباری در روز تعطیل رسمی جلوگیری نمایند. بهمین دلیل است که کارگران ایران خودرو برای ممانعت از چنین جنایات هولناک و محاکمه مزدورانی که مسبب قربانی شدن هم­طبقه ای­هایشان شده اند بیش از هر زمان دیگر نیاز مبرم و عاجل به ایجاد تشکل­های طبقاتی خود را دارند.
ما نهادهای همبستگی با کارگران ایران ضمن اظهار همدردی از این واقعه دلخراش، به خانواده این عزیزان کارگر ایران خودرو و هم­طبقه ای­هایشان تسلیت می گوئیم. فعالین کارگری داخل و خارج جنبش کارگری عاملین این جنایات را نظام سرمایه و سرمایه داران می دانند و خواهان محاکمۀ عاملین واقعی این جنایات هستند.

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری درایران- خارج کشور
ژانویه 2011
nhkommittehamahangi@gmail.com

کانون همبستگی کارگران ایران و کانادا –kanonhambastegi@gmail.com
ـ كميته همبستگى با جنبش كارگرى ايران- استراليا proletarianunite@gmail.com - کمیته دفاع از کارگران ایران – نروژ cdkargari@gmail.com - همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه sstiran@yahoo.fr - کانون همبستگی با کارگران ایران – فرانکفورت و حومه kanoonhf_2007@yahoo.de - کانون همبستگی با جنبش کارگری ایران – هانوفر kanon.hannover@yahoo.de - کمیته همبستگی کارگران ایران و سوئد isask@comhem.se - کانون همبستگی با کارگران ایران – گوتنبرگ kanounhambastegi@gmail.com - انجمن کارگری جمال چراغ ویسی info@ijcwa.com - شبکه همبستگی کارگری iranwsn@fastmail.fm - اتحاد چپ ایرانیان واشنگتن leftalliance@yahoo.com - کمیته حمایت از کارگران ایران تورنتو کانادا toronto_committee@yahoo.ca
کانون همبستگی با کارگران در ایران – ایالت نورد راین وستفالن (آلمان) solidarity.labor@googlemail.com
iran.turkey.workers@gmail.com کمیته همبستگی کارگران ایران و ترکیه