۱۹ تیر ۱۳۸۸

فراخوان اضطراری کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی درباره ­ی وضعیت نگران کننده­ ی بازداشت شدگان اخیر و همه­ ی زندانیان سیاسی
Kategorie: Schlagzeile
مبارزه ومقاومت مردم ایران در چند هفته­ ی اخیر، همه­ ی محاسبات سیاسی رژیم را در هم ریخت. تقلب در انتخابات خانگی ولایت فقیه جمهوری اسلامی که به کودتای سیاه معروف شده، طی هفته­ های گذشته اخبار جهان را تحت الشعاع خود قرار داده است. جوانان ایرانی " یوتوب " را به تسخیر خود در آوردند تا فریاد آزادیخواهی مردم ایران را به آگاهی جهانیان برسانند. بنا به تفسیرسیاسی تلویزیون دولتی آلمان، برای نخستین بار در جهان، بیش از 1400 فیلم از حوادث خونین در خیابان­های ایران در برابر چشم­های اهالی دهکده­ ی جهانی قرارگرفته و دنیا شاهد گستردگی این جنبش است.
جنبش عظیم و پیگیر مردم ایران نه تنها شکاف بین حاکمان را عمیق­تر کرده، بلکه موجب تعمیق تضادها در تمامی نهادهای حکومتی گردیده است.
طی چند روز اخیر، اخبار و گزارش­های بسیار نگران کننده ­ای از وضعیت بازداشت شدگان به گوش می­رسد. به کارگیری شکنجه نسبت به بازداشت شدگان بیداد می­کند. امواج دستگیری­های خانگی و ضرب و شتم مخالفان و به ویژه جوانان و دانشجویان اوج گرفته است.
اخبار و گزارش­های مردمی، حاکی از ناپدید شدن بسیاری ازمردم مبارز و فعالان رسانه­ ای است و بازداشتگاه­ های مخفی و ناشناخته به عنوان شکنجه­ گاه­ها و سیاه­ چال­های جدید، بر فهرست زندان­های مخوف جمهوری اسلامی ایران افزوده می­شود.
جنبش گسترده­ ی مردم ایران با وجود سرکوب­های خونین، همچنان ادامه دارد ومردم با طرح حرکت­های خودجوش، شعارنویسی روی دیوارها، پاره کردن تبلیغات دولتی، رنگ پاشیدن به تصاویر خامنه­ ای وشعاردادن­های شبانه­، تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران را به چالش می­کشند و این وظیفه­ ی ما تبعیدیان و ایرانیان خارج کشور است که به موازات این مبارزات مردمی، برای رساندن صدای آنان به گوش جهانیان به دادخواهی و پشتیبانی از مبارزات مردم کشورمان برخیزیم.
" کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی " از همه­ ء خِردورزان و آزادیخواهان وفعالان سیاسی می ­خواهد که به این فراخوان پاسخ در خور داده و به حمایت از مبارزان، روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان، دستگیر شدگان و ناپدید شدگان دست یکدیگر را بفشارند.
هم اینک، اما، جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای به سکوت واداشتن معترضان و مبارزان کوتاهی نمی­کند و در چنین وضعیتی حمایت همه جانبه از مبارزات جاری مردم ، به عنوان یک واقعیت و ضرورت فوری در برابر همه­ ی وجدان­های بیدار و حساس به تحولات اخیر در کشور قرار دارد.
ما امضا کنندگان این فراخوان مراتب نگرانی خود را از آنچه در ایران می­گذرد، اعلام می­داریم.
رونوشت به:
رسانه­ های ایرانی و خارجی ، احزاب و نهادهای مترقی و دمکراتیک بین­ المللی، عفو بین الملل، انجمن­های قلم در کشورهای مختلف، و. ........

کانون روزنامه نگاران و نویسندگان برای آزادی
06.07.2009
اسامی حمایتی خود را به آدرس پست الکترونیکی کانون ارسال کنید:
rooznamehnegar@netcologne.de