۱۶ تیر ۱۳۸۸

صحنه ای ازتظاهرات 18 تیر 78
صحنه ای از تظاهرات دانشجویان خردا د88

هو کن، هاکن، شورش کن، غوغا کن....


هیجده تیر،دهمین سالگرد قیام خونین دانشجویان گرامی باد!

دهمین سالگرد قیام شکوهمند دانشجویان فرا میرسد. هیجده تیرماه 78، انفجارخشم فروخفته هزاران توده دانشجو بود که تضادهای عمیق جامعه را بازتاب داد و موجب چنان تکانی گردید که رهبربی کفایت و مرتجع جمهوری اسلامی سید علی خامنه ای همانند شاه خائن سراسیمه به میدان آمد و ناله سرداد که" صدای انقلاب" را شنید. دانشجویان انقلابی ومبارز پس از سالها سرکوب وخفقان و بی پروا از زندان و شکنجه به میدان آمدند و تنفر و انزجار خویش را علیه دودهه استبداد و ترور و پیگرد و نابرابریهای اجتماعی نشان دادند و به کلیت دستگاه فاشیستی حاکمه تف ریختند.این خیزش که به قیام شش روزه دانشجویان معروف گشت، نقطه عطفی درمبارزات دانشجویان بوده وبا درهم کوبیدن دیوار کاه گلی و باصطلاح اصلاح طلب دوم خردادی نشان داد که تنها راه رهائی مردم ایران از ظلمت استبداد فاشیستی وفقر و فاقه ، فساد و فحشا و همه نابسامانیهای موجود سرنگونی قهرآمیز رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی است. قیام هیجده تیرماه 78 مرزبندی روشنی با تمامی جریاناتی که پشت واژه های بی محتوا نظیر " گفتگوی تمدنها" و " نفی خشونت" و پیروی از "مشی مبارزه مسالمت آمیز" سنگر گرفته بودند، نمود. قیام دانشجویان اگرچه درنبردی نابرابر شکست خورد لیکن مبارزات دانشجویان هرگز پایان نیافت و دراشکال مختلف درسراسرایران ادامه یافته است. طرد وروکردن دست اصلاح طلبان حکومتی جمهوری اسلامی و تعرض به کلیت نظام اسلامی یکی ازدست آوردهای مهم این قیام بود.

امسال درشرایطی به استقبال هیجده تیر می رویم که جنبش عظیم مردم ایران دردوهفته اخیردرنبردی توده ای و نابرابر رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی و درراس آن علی خامنه ای و احمدی نژاد را به چالش گرفت و علیرغم تلفات و جان باختن بیش از صد تن ، صدها مجروح و بیش از هزار زندانی همچنان به پیکارعلیه تاریک اندیشان حاکم ادامه میدهد . تظاهرات با شکوه و چند میلیونی مردم در 30 خرداد که علیه تقلب وقیحانه انتخاباتی صورت گرفت چنان وحشتی دردل ارتجاع انداخت که وی چاره ای جز سرکوب عریان مردم و حتا بخشی ازبدنه رژیم که برای حفظ نظام به میدان آمد ندیده وبقول خودیهای جمهوری اسلامی نظام را با بحران کامل" مشروعیت" مواجه ساخته است. تعرض به مردم آزاده ایران ووحشی گریهای اخیرگرازهای اسلامی واز طرفی تشدید اختلافات جناحهای درون حاکمیت، جزتضعیف وانزوای بیشتر و تنفرعمومی نصیب جمهوری اسلامی درکلیتش نکرده است. مردم شجاع ایران و درراس آن دختران وپسران جوان باردیگردرنبردی شکوهمند به رژیم جمهوری اسلامی نه گفتند وبه سمبل این نظام کثیف و ضد بشری، علی خامنه ای واحمدی نژاد تف ریختند.

حمله وحشیانه لباس شخصیها واوباشان چاقوکش جمهوری اسلامی به کوی دانشگاه تهران در 25 خرداد ماه امسال و به قتل رساندن چند دانشجو و تخریب و مجروح ساختن شماری از دانشجویان پسر و دختر خللی در عزم دانشجویان بوجود نیاورده و 18 تیر فرصتی است تا باردیگرجمهوری اسلامی و دارودسته اوباش وی را به چالش گرفت،آزادی وحقوق دموکراتیک تمام آحاد مردم ورهایی فوری همه دانشجویان زندانی و تمامی دربندان را فریاد زد. همبستگی با خانوداه های جانباخته اخیر، طرح محاکمه عاملان و آمران جنایت وترورو کشتاروضرورت پیوند دانشجویان با کارگران و سایر زحمتکشان ازجمله نکات مهمی است که باید مورد توجه دانشجویان مبارز و انقلابی قرارگیرد. ارتجاع از نیروی متحد دانشجویان و پیوند آن با سایر اقشار جامعه بوِیژه کارگران به شدت می ترسد و خود را ضعیف می بیند ودر صورت رهبری خردمندانه انقلابی ، رهبری حزب طبقه کارگرچون مقوایی فرو خواهد پاشید. تشکیل هسته ها وکمیته های مخفی و تلفیق مبارزه مخفی و علنی امری حیاتی برای ادامه پیکارعلیه جمهوری اسلامی است.

همانطورکه حزب ما بارها تاکید کرده است مبارزه دموکراتیک و احترام به حقوق حقه مردم ایران جزء ناگسستنی مبارزه ضد امپریالیستی و ضد استعماریست و تنها دراین صورت است که می توان هم به مبارزه ضد ترور و خفقان جمهوری اسلامی شفافیت داد و هم مهرباطل برشعار همه باهم و حرکات اعتراضی بودارو بی دروپیکرکوبید و پرده ازسیمای حامیان دروغین مردم که درلباسهای رنگارنگ کمین کرده اند، درید. تنها دراین صورت است که می توان خونهای ریخته شده دانشجویان راه آزادی و استقلال در16 آذر، روز دانشجو و ادامه آن 18 تیر را گرامی داشت و آن را به پرچمی علیه ارتجاع و امپریالیسم تبدیل کرد.

حزب ما ضمن گرامیداشت جانباختگان هیجده تیر 78 به دانشجویان عزیز درود میفرستد واز مبارزه برحقشان علیه رژیم فاشیستی سرمایه داری جمهوری اسلامی که دشمن آزادی وعلم ودانش است و جان مردم را به لب رسانده دفاع میکند و بر پیوند این مبارزه با مبارزه بر حق کارگران و سایر زحمتکشان ایران تاکید می ورزد.

زنده باداتحاد و پیوند دانشجویان با کارگران و سایر زحمتکشان ایران علیه جمهوری اسلامی!
یاد تمامی جانباختگان خلق گرامی باد!
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!
زنده باد سوسیالیسم این پرچم رهایی بشریت!
حزب کارایران(توفان)
تیرماه 1388
www.toufan.org
toufan@toufan.org