۱۹ آذر ۱۳۸۷


تجمع و تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروان بابل به مناسبت ۱۶ آذر
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۷
خبرنامه امیرکبیر: یک روز پس از تجمع با شکوه دانشجویان در دانشگاه تهران، دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در روز دوشنبه اقدام به برگزاری تجمعی اعتراض آمیز کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر این مراسم که با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانشجو و سر دادن شعارهایی مانند “محمود احمدی نژاد این آخرین پیام است جنبش دانشجویی آماده قیام است” و “محمود احمدی نژاد عامل تبعیض و فساد” و “ننگ بر این دولت مردم فریب” و “ستاره دانشجو مدال افتخار است” همراه بود.

قبل از شروع مراسم نیروهای حراست دانشگاه به شدت افزایش پیدا کرده بودند و مامورین حراست دانشگاه مازندران نیز در دانشگاه حضور داشتند و اقدام به گشت زنی در اطراف دانشگاه نمودند. در ساعت ۱۱:۳۰ ظهر در حالی که دانشجویان در حال ورود به دانشگاه بودند نیروهای حراست برای ممانعت از ورود آمپلی فایر و بلندگوهای مراسم با دانشجویان درگیر شدند که این درگیری منجر به زخمی شدن چند دانشجو شد اما در نهایت دانشجویان موفق شدند بر نیروهای حراست غلبه کرده و بلندگوها را به داخل دانشگاه بیاورند.

تجمع با پخش سرود ای ایران در صحن دانشگاه آغاز گردید. در ابتدا محسن برزگر مجری مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره سه آذر اهورایی سال ۱۳۳۲ به دانشجویان آزادی خواه سراسر ایران درود فرستاد و اعلام کرد تا دانشگاه و دانشجو زنده است صدای آزادی خواهی و استبداد ستیزی دانشگاه خاموش نخواهد شد. سپس یکی از دختران دانشگاه با انتقاد از سیاست های تبعیض آمیز دولت نهم و همچنین عملکرد نادرست مسئولین دانشگاه گفت: بدبختانه کسانی که تیشه به ریشه دستاوردهای ارزشمند فرهنگی مان می زنند و در راستای انحطاط دانش و دانشگاه گام بر می دارند، نیات مرتجعانه و ویران گر خود را در پس عناوین به ظاهر خیرخواهانه ای چون امنیت، ارتقا نظام آموزشی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی پنهان می کنند. سپس یکی از فعالان دانشجویی با پاسداشت خون شهیدان راه آزادی سرزمینمان و با نقد تاریخ استبداد زده کشور گفت، سکوت در برابر محروم کردن دانشجویان از حق تحصیل، توهین به کسانی است که سالها در راه آرامش تلاش می کردند.

سپس احمد محمد نیا یکی دیگر از فعالین دانشجویی بانقد عملکرد سه ساله دولت گفت: آقای رییس جمهور شما در نیویورک گفتید آزادی در ایران تقریباً مطلق است. مسئولین دولت شما اجازه حتی ۵ دقیقه تریبون آزاد را در روز دانشجو به دانشجویان نمی دهند و حاضر به پرسش و پاسخ نیستند.

سپس یکی از اعضای انجمن اسلامی با نشان دادن طومار و امضاهای جمع آوری شده در دانشگاه علیه جدا نمودن درهای دانشگاه برای دختران و پسران گفت: دانشگاه مدعی است که به خواست دانشجویان خواهان اجرای این طرح است، دانشجویان با سردادن شعار علیه مسئولین و هو کردن اعتراض خود را اعلام کردند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر تعدادی از دانشجویان با انتقاد از مسئولین دانشگاه از اقدامات مسئولین دانشگاه که در یک هفته اخیر با خانواده فعالین دانشجویی تماس گرفته و خانواده آنها را تهدید به بازداشت و اخراج کردند، این عمل مسئولین دانشگاه را نشانه ترس آنان از فعالین دانشجویی دانستند. سپس محمد علمی از دیگر فعالین دانشجویی نقد عملکرد اقتصادی دولت و سیاست های خارجی دولت پرداخت و گفت: متاسفانه در دوران سه ساله دولت احمدی نژاد با وجود افزایش بی سابقه درآمدهای دولت، شاهد تقسیم فقر در کشور و رشد بی سابقه تورم در کشور هستیم.

در پایان دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه بیانیه این تشکل را خواند.در بخشی از این بیانیه آمده بود: روز دانشجو با اعتراض آغاز شد و همچنان با اعتراض برای سربلندی این سرزمین ادامه خواهد داشت، جنبش دانشجویی که به علت دفاع از حقانیت دانشجو و دانشگاه هر لحظه دچار هجوم توهین ها در این سال ها گشته است، تا زمان استقلال دانشگاه ها و آزادی کامل آکادمیک همچنان به اعتراض خود ادامه می دهد.

حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر مراسم دانشجویان با سر دادن شعارهایی نظیر “ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم” و “آزادی اندیشه با این دولت نمی شه” و خواندن سرود یار دبستانی من و تشکیل حلقه انسانی مراسم را پایان دادند.