۹ شهریور ۱۳۹۲


 

    علیه بربریت و تجاوزامپریالیستی به سوریه بپا خیزیم!

 

  باردیگر امپریالیستها به رهبری امپریالیست جنایتکار آمریکا برطبل جنگ می کوبند، و اینبار با ادعای جعلی استفاده دولت سوریه ازسلاح‌های شیمیایی، آن هم درست در زمانی که تروریستهای آدمکش وارداتی درهم شکسته شده اند و دولت سوریه دراین جنگ دست بالا را دارد. این نخستین بار نیست که نیروهای سیاه و ارتجاعی در منطقه بر ضد ملت سوریه، گازهای سمی در جنگ بکار می برند. دولت سوریه خود بارها پیش قدم شد تا بازرسان سازمان ملل  جهت بررسی استفاده سلاح شیمیایی توسط مزدوران تروریست دست پرورده امپریالیسم و متحدینش به سوریه بیایند. لیکن نمایندگان"جامعه جهانی" با طفره رفتن و جعل و ریاکاری ازکنار این مسئله گذشتند، چون می دانستند افشای رسمی این عمل ضد بشری موجب محکومیت دولتهای متحد آمریکا، قطر و عربستان و شرکا خواهد شد.

 استفاده رژیم اسد ازسلاحهای شیمیایی آنهم در دمشق و با علم به اینکه امپریالیست آمریکا و شرکا بدنبال بهانه برای تجاوز به سوریه هستند، با عقل سلیم نمی خواند و هیچ جای شکی باقی نمی گذارد که این عمل شنیع و جنایتکارانه و ضد بشری توسط مزدوران وارداتی طراحی شده تا با تحریک افکارعمومی و زمینه سازی به سبک تدارک جنگ بر ضد عراق و بسیج رسانه های مزدبگیر و بری از هر گونه اخلاق انسانی، زمینه را برای تجاوز به سوریه فراهم آورند.

تجاوز به سوریه با توجه  به عربده کشیهای امپریالیستهای کهنه کار و ضد بشرآمریکا، انگلیس و فرانسه قریب الوقع بنظر می رسد. اوباما به صراحت گفت نتیجه تحقیقات کارشناسان سازمان ملل برای وی بی ارزش است. وی ترجیح می دهد به اسناد سازمان جاسوسی آمریکا که طبیعتا اسناد جعلی و من در آوردی است استناد کند. این جنایتکاران کثیف بی وجدان برای خون ریزی و ویرانی زیرساخت کشور سوریه چنان شتابی دارند که  پشیزی برای نتایج بررسی این فاجعه که بازرسان سازمان ملل متحد بزودی ارائه خواهند داد، قائل نیستند. اینها همه خود مبین این امراست که امپریالیست جنایتکار آمریکا  و شرکاء در ادامه جنگ نیابتی که براه انداختند شکست خورده اند و برای جبران این شکست و برقراری توازن قوا و ادامه جنگ داخلی به حملات موشکی به اهداف نظامی و اقتصادی با خسارات فراوان انسانی متوسل خواهند شد. ادعای حملات محدود حرف پوچی بیش نیست و تنها برای تسکین و فریب افکار عمومی گفته می شود.

 

 مزدوران وارداتی به سوریه حدود دو سال است که با حمایت امپریالیستها به غارت و تجاوز و تخریب مشغولند. آنها در مراکز شهرهای بزرگ نظیر حلب و دمشق بمب می گذارند و خانه های مردم را ویران می کنند. این مزدوران وارداتی از سراسر جهان را سازمانهای امنیتی امپریالیستی از طریق عربستان سعودی و قطر بسیج کرده و به سوریه برای جنایتکاری ارسال کرده اند. امروز دیگر هویت آنها به نحو غیر قابل انکاری تا حدود زیادی روشن شده است. آنها ترکیبی از القاعده، اخوان المسلمین، سلفیستها، اتباع افغانستان، اردن، عربستان سعودی، قطر، دوبی، چچن، لیبی، لبنان، مصر، چین، مجاهدین ضد خلق از ایران و... هستند. اوضاع بقدری بلبشو و غیر قابل کنترل شده است که حتی پاره ای از دول امپریالیستی از ارسال اسلحه به دست اپوزیسیون خود فروخته سوریه هراس دارند، زیرا خودشان هم دیگر نمی دانند که "کی به کی" است و این اسلحه ها به دست چه کسانی می رسد و به چه منظوری از آنها در آینده استفاده خواهند کرد. آنها تلاش کردند که با اشغال مناطقی در داخل خاک سوریه به خیال خودشان "مناطق آزاد" و "ممنوعه پرواز" خلق کنند و با استقرار در آنجا و معرفی خویش به عنوان "دولت مشروع سوریه" به پایگاهی برای تخریب و جنایت درمنطقه شوند. دول اردن و ترکیه بسیار به آنها برای تحقق این سیاست یاری رساندند که با شکست کامل روبرو شد ه است. اما ابرقدرت جنایتکار آمریکا که با نقض همه موازین حقوق ملل و حقوق بشر به قلدری خویش تکیه می کند، دست بردارنیست، وی پرده ها را کنار زده و بیشرمانه و با دروغهای گوبلزوار همراه با اشک تمساح برای قربانیان این کشتار که خودشان کارگردان اصلی این جنایت هستند، برای سرنگونی رژیم مستقل بشار اسد و این بار هم تحت عنوان "مداخله بشردوستانه ". خیز برداشته است.

 

هدف امپریالیست آمریکا ازسرنگونی رژیم سوریه، حمله به لبنان و سپس تجاوز به ایران است. دورنمای جنگ شیعه و سنی که در پنتاگون و سیا ترسیم شده است در افق بحران خاورمیانه به چشم می خورد. آمریکا حتا اگر موفق به سرنگونی کامل رژیم  سوریه نگردد، تلاش خواهد کرد این کشور را به چند منطقه سنی نشین(در دمشق و حومه)، دروز نشین(دربلندیهای جولان)، علوی نشین(در منطقه ساحلی انطاکیه) و کرد نشین(درشمال شرقی سوریه) تقسیم کند. زیرا یک سوریه وابسته، پاره پاره شده و ضعیف به نفع سیاست راهبردی آمریکا و صهیونیستهای اسرائیلی و شرکایشان درمنطقه است. دکترین "خاورمیانه بزرگ" و کنترل کامل منطقه نفت خیز خاورمیانه و اعمال هژمونی بر رقبایی چون روسیه و چین  دلیل اصلی جنگ تجاوزکارانه ایست که آمریکا آغاز کرده و اشغال  بربرمنشانه عراق و افغانستان و لیبی و امروز حمله به سوریه درهمین چهارچوب تشدید تضادهای امپریالیستی و کسب مناطق نفوذ و تجاوز به حقوق ملل و خلع ید سازمان ملل متحد قابل تبیین است.

 سکوت مدعیان دفاع ازحقوق بشر درقبال نقض آشکار حقوق ملل توسط امپریالیست آمریکا، ریاکاری این محافل قلابی حقوق بشری را آشکار می سازد. حزب ما بارها تحلیل کرده است که براندازی رژیم اسد برای حفظ استقلال و استقرار آزادی وعدالت اجتماعی فقط با دست مردم سوریه و پیشاپیش آن به رهبری طبقه کارگر امری انقلابی و مترقی و بنفع سوریه و کل مردم منطقه می باشد. درغیراینصورت٬ سرنگونی رژیم اسد توسط امپریالیسم نه بنفع مردم سوریه است ونه بنفع خلقهای منطقه. احزاب و سازمانهای سیاسی که از اشغال عراق و....هنوز نیاموخته اند و به تکرار همان تئوریهای‍‍ی مبارزه علیه «همه نیروهای ارتجاعی»، ایجاد «جبهه سوم» و حل «همه تضادهای اجتماعی» در آن واحد می پردازند٬ نه ازسیاست چیزی می فهمند و نه تاکتیک مبارزه را درک کرده اند. صمیمی ترین آنها در رویاهای کودکانه خودغرقند و خدمتی که به خلق نمی کنندهیچ، در اخلال در مبارزه ملی و رهائیبخش علیه امپریالیسم و تجاوزگری درصفوف اولند. افشای بی امان این جریانات سیاسی که بنام کمونیست و چپ سخن می گویند تا کمونیست را بدنام کنند، وظیفه همه انقلابیون و مارکسیست لنینیستهاست. این کمونیستهای کاذب همدستان امپریالیست در تجاوز بعدی به لبنان و سپس به ایرانند.

 

حزب کارایران(توفان) هرگونه تجاوز نظامی به سوریه را محکوم می کند و این اقدام را ادامه سیاستهای تجاوزکارانه علیه عراق، افغانستان و لیبی ارزیابی می نماید.
                            

تجاوز بربرمنشانه به سوریه را قویا محکوم می کنیم!

دست امپریالیست آمریکا از سوریه کوتاه باد!


حزب کارایران(توفان)

ششم شهریورماه 1392


نشانی پست الکترونیکی(ایمیل)


آدرس وبلاگها




سایت کتابخانه اینترنتی توفان


سایت آرشیو نشریات توفان


توفان در توییتر


توفان درفیسبوک به زبان انگلیسی


توفان در فیسبوک