۱۸ مهر ۱۳۸۹

صف بندیهای جدید برای خروج از بحران
وضعیت ایران بشدت بحرانی است و فساد و دزدی و ارتشاء وقتل وغارت و بی قانونی و سقوط اخلاقی جامعه را درتاریکی وبی دورنمایی فروبرده است. هیولای گرانی حلقوم مردم بویژه زحمتکشان را میفشارد و هرروز قیمت ارزاق بی حساب و کتاب سیر صعودی طی میکند.طبق گزارش روزنامه های رسمی کشور قیمت گوشت گوسفند به 21 هزار تومان درکیلو رسیده است. گوشت مرغ نیز درچند هفته اخیر افزایشی بین چهار صد تا هفتصد تومان در کیلو را نشان میدهد. قیمت برنج و تخم مرغ، میوه و شکرو سایر مواد خوراکی بین بیست تا پنجاه درصد افزایش داشته است. مجلس شورای اسلامی درهفتم شهریور ماه امسال خبر داده است که 120 هزار معلم درماه های اخیر درایران باز خرید شده اند. هزاران کارگران ایران ماهها حقوق نگرفته و برای دریافت حقوق معوقه و سیر کردن شکم خانواده خود بی باکانه دست به مبارزه علیه رژیم زده و همچنان به مبارزاتشان ادامه میدهند. دهها تن از رهبران جنبش کارگری درزندانهای سیاه جمهوری اسلامی اسیرند و باوی دست وپنجه نرم میکنند.
جنایت و زورگوئی و خودسریهای مقامات مسئول و زیر پا گذاردن قانون خودشان و اعلام بی اعتباری همه این قوانین خود ساخته و اعلام رسمی اعمال سیاست استبدادی و نظایر آنها، همه و همه روزگار مردم را سیاهتر از پیش کرده است. این را ما نمی گوئیم رژیم کودتاچی باند نظامی امنیتی احمدی نژاد که حتی خودی های نزدیک بخود را را کنار گذارده است می گوید. این رژیم مافیای سرمایه داری اسلامی است که می گوید ما به خودسری و پنهانکاری، و زد و بند خود ادامه می دهیم. ما به مردم اعتماد نداریم و تصمیمات را پشت پرده می گیریم. این ما هستیم که کودتا کردیم ، مردم را فریفتیم و به پای صندوق رای کشاندیم و با گلوله و شکنجه و کشتار نیز پاسخ اعتراضات آرام مردم را داده ایم. ما نیازی نداریم به مردم ایران گزارش دهیم. زندان کهریزک را فقط به خاطر« استاندارد» نبودش بستیم و نه چیز دیگر. ما ایران را ملک خصوصی خود می دانیم. ما هستیم که تصمیم می گیریم چه کسی حق دارد تا چه حد بشنود و چه کسی باید کر و کور باشد و حق حرف نداشته باشد. ما به نظر مردم نیاز نداریم، مردم ایران صغیرند و آن ولی فقیه است که قیم مردم است و بر همه نظارت دارد. ما به کسی توضیح نمی دهیم. ما هر کار را که خودمان صلاح بدانیم در میان محفل سرّی خود تصمیم می گیریم و به همه مردم تحمیل می کنیم. رژیم امنیتی نظامی تبهکاراسلامی ، مردم را از آن خود نمی داند و نمی تواند بداند زیرا از ماهیت کثیفش برمی خیزد، همه چیز را از چشم مردم پنهان می کند پس چرا باید مردم این نظام فاسد و ارتجاعی را از آن خود بداند؟ این همان وضعی است که اکنون در ایران پدید آورده اند. انتخابات قلابی وتقلب وقیحانه، کشتار بیرحمانه مردم، تجاوز جنسی به پسران و دختران جوان ، تواب ساختن یاران دیروزی که خود در ساختن این ماشین سلاخی نقش مهمی داشته اند،اذعان به شکست و اعلام بحران عمیقی است که رژیم را به بن بست کامل کشانده ووی را هر روز به پرتگاه سقوط نزدیک میگرداند. کودتای 22 خرداد سال گذشته و تحولات بعد ازآن آغازی برای پایان عمررژیم ننگین جمهوری اسلامی است.
تشدید تضاد های جناحهای رژیم وهم اکنون بالا گرفتن اختلافات بین اصول گرایان حکومتی و شتاب بخشیدن به سیاست سرکوب و یک دست کردن حاکمیت و زمزمه عزل احتمالی سیدعلی خامنه ای و به حد اقل رساندن نقش روحانیت درحاکمیت ودفاع مجدد هاشمی رفسنجانی از سید علی خامنه ای واصل ولایت فقیه وهشدارباش وی به "سمی که دردرون نظام" جاریست و اعلام خطر درمقابل نفوذ بیش ازحد جناح نظامی امنیتی به رهبری احمدی نژاد وشرکاء....نشان از صف آرایی جدیدی است که اینروزها دررسانه های جمهوری اسلامی بازتاب داشته است .محمد خاتمی نیز اخیرا دریک سخنرانی درجمع دانشجویان تلویحا به خامنه ای هشدار داده است "که جریان تند رو قصد حذف مقام رهبری را دارد و این جریان نه تنها اصلاح طلبان و معترضان به سیاستهای جاری بلکه بسیاری از اصولگرایان هم تحت فشارند."....
حقیت این است دشمن بحران زده در مقابل اعتراضات وطغیان درون و فشارهای بیرونی متمرکز می شود و به جمع آوری آخرین ذخیره های خویش دست می زند. این یک صفبندی جدیدِ جنگی است. برای یکدست کردن حاکمیت برای خروج از بحران کنونی. خامنه ای دیگر نمی تواند در این مبارزه از سربازان گمنام امام زمان استفاده کند زیرا بخشی از این سربازان در طرف غیرخودیهایند. جنگ دارد میان دو کس مغلوبه می شود. متاسفانه مبارزه مردم فاقد رهبری انقلابی و فاقد تمرکز و سازماندهی است و این آن خطری است که جامعه ایران را تهدید می کند. سیاستهای ورشکسته و فاشیستی رژیم کار را به جائی رسانده که امپریالیستها ودر راس آن امپریالیست امریکا و چماقش در منطقه، اسرائیل صهیونیست برای این همه خرابکاری و میدان دادن به خرابکاری آنها دست می زنند. نفرت عمومی بقدری افزایش می یابد که ممکن است مردم از ترس عقرب جرار به مار غاشیه پناه برند. برای رهایی ازاین مخمصه و بحران اجتماعی راهی جز متشکل شدن و تشدید مبارزه علیه جمهوری اسلامی وجود ندارد. مردم ایران ،کارگران،کارمندان، معلمان، دانشجویان ، روشنفکران، زنان و جوانان و همه زحمتکشان باید هوشیارانه درصفی متحد نقشه های شوم جنایتکاران حاکم را نقش بر آب کنند و یکبار دیگرنشان دهند که سرنوشت آدمکشان جمهوری سرمایه داری اسلامی جزسرنوشت رژیم جنایتکار پهلوی نخواهد بود، این را تاریخ نشان داده وبازهم نشان خواهد داد. حزب ما ضمن دفاع قاطع از حقوق دمکراتیک مردم ایران، بویژه کارگران و زحمتکشان لحظه ای درافشای توطئه های امپریالیستها برای به انحراف بردن مبارزات مردم بازنخواهد ایستاد وازهیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید.مخالفت با تحریم اقتصادی و تهدید نظامی ایران و طرح سرنگونی رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی فقط بدست مردم ایران اصل تفکیک ناپذیر بودن مبارزه دمکراتیک از مبارزه ضد امپریالیستی است و همه نیروهای مستقل و انقلابی ایران موظفند دراین چهارچوب دست به همکاریهای مشخص زده ومتحدا به دفاع از پیکار عادلانه مردم برخیزند.

برگرفته از توفان الکترونیکی شماره 51 نشریه الکترونیکی حزب کارایران مهرماه 1389