۳ تیر ۱۳۸۷




بنابه گزارشات رسیده از شوش، صبح امروز کارگران نیشکر هفت تپه همرا با تعداد از خانواده های خود در محوطه صنعتی شرکت تجمع نمودند. و با سر دادن شعارهایی مانند حقوق ماهیانه حق مسلم ماست/ معیشت و زندگی حق مسلم ماست/ کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد/ زیودار مزدور از شرکت اخراج باید گردد/ شفیعی حیا کن هفت تپه را رها کن و شعارهای دیگر به سمت دفتر حراست شرکت حرکت کردند. کارگران دفتر حراست را در محاصره خود در آورده اند و اقدام به اجرا در آوردن یکی دیگر از خواسته های خود که اخراج زیودار از شرکت بود شدند. از ابتدای اعتصاب و اعتراضات زیودار از ترس کارگران در شرکت حاضر نمی شد و امروز برای اولین بار بود که در دفتر حراست شرکت حاضر می شد که با تجمع بیش از 1000 نفر از کارگران درمقابل دفتر اقدام به بیرون کردن او از شرکت نمودند. زیودار از ترس کارگران به درون دفتر رفته و دربهای آن را قفل کرده است. زیودار رئیس حراست از عوامل وزارت اطلاعات در شرکت نیشکر هفت تپه می باشد.او در دستگیری ، جاسوسی، پرونده سازی ، علیه فعالین کارگری دروزارت اطلاعات نقش اساسی بازی می کند. همچنین به نیروهای حراست دستور داده است که از مزارع نیشکر حفاظت به عمل نیاورند و باعث شده که تعدادی از مزارع نیشکر را از بین ببرد.
نیروی انتظامی شوش برای خارج کردن زیودار از شرکت با کارگران در حال مذاکره می باشد و به آنها قول داده است که او دیگر به حراست شرکت باز نخواهد گشت . با بیرون کردن زیودار از شرکت کارگران نیشکر هفت تپه به یکی دیگر از خواسته های خود جامه عمل پوشاندن.
بنابه گفته کارگران روز گذشته چند هلیکوپتر از نیروهای سپاه اقدام به آوردن نیروهای گارد به ویژه به این شهر نموده اند و این نیروها را در مدارس شهر مستقر کرده اند و در حال حاضر اکثر این نیروها در مدارس اطراف فرمانداری مستقر شده اند.
کار گران قصد دارند که در روزهای آینده با خانواده های خود اقدام به اعتراضات گسترده نمایند و نیروهای سرکوبگر شروع به تقویت نیروهای خود در سطح شهر زده اند.
خواسته های کارگران اعتصاب کننده نیشکر هفت تپه به قرار زیر می باشد:
حق داشتن سندیکای مستقل کارگری
پرداخت حقوق معوقه 3 ماه اخیر
پایان دادن به پرونده سازیها و احضار فعالین کارگری به دادگاه انقلاب
برکناری مدیر عامل شرکت یعقوب شفیعی و همچنین اعضای هیئت مدیره این شرکت
برکناری رئیس حراست شرکت فردی بنام زیوداری که در سرکوب، جاسوسی و پرونده سازی علیه کارگران نقش مستقیم دارد
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته های کارگران حمایت می نماید و از تمامی سندیکاهای کارگری و همچنین سازمان جهانی کار خواستار حمایت از کارگران ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
30 خرداد 1387 برابر با 19 ژون 2008